මධ්යම පෘතුවිය පිලිබඳ JRR Tolkien ගේ ප්රබන්ධ කෘති
මධ්යම පෘතුවිය පිලිබඳ JRR Tolkien ගේ ප්රබන්ධ කෘති නිර්මාණ කල ඇත්තේ ක්රිස්තියානි ධර්මය කේන්ද්ර කොට ගෙනයි.
ඔහු විශේෂයෙන් ” The Lord of the Rings ‘ විස්තර කළේ “මූලික වශයෙන් ආගමික සහ කතෝලික කෘතියක් ලෙසය. ක්රිස්තියානි දේවධර්මයේ තේමා රාශියක් එහි අඩංගු වේ. යහපත හා නපුර අතර සටන, උඩඟුකමට එරෙහිව යටහත් පහත්කමේ ජයග්රහණය සහ කරුණාවේ ක්රියාකාරිත්වය ඇතුළත් වේ.
උදාහරණ ලෙස,
- මිනිසාගේ වැටීම පිළිබඳ සවිස්තරාත්මක අදහස “නුමෙනොර්ගේ වැටිම ” තුළින් පෙන්විම…
- Gandalf , Frodo සහ Aragorn යන චරිත පිළිවෙළින් ක්රිස්තුස්වහන්සේගේ අනාවැකිමය , පූජකත්වය සහ රජකම යන ත්රිත්ව තනතුරු නිදසුන් කිරිම…
- JRR Tolkien ස්වාමීන්ගේ යාච්ඤාව ගැන සඳහන් කරයි.. විශේෂයෙන්ම… “අපව පරීක්ෂාවට ලක් නොකර නපුරෙන් අපව ගලවා ගන්න” යන පේළිය ෆ්රෝඩෝ සතු මුද්දේ බලයට එරෙහිව කරන අරගල සම්බන්ධව අදහස් කරයි…
ෆ්රොඩෝ සහා ජේසුස් වහන්සේ
මනුෂ්ය වර්ගයාගේ පව් උදෙසා තම කුරුසිය උසුලාගෙන ගිය ජේසුස් වහන්සේ මෙන් , ෆ්රෝඩෝ මුළු ලෝකය වෙනුවෙන් නපුරේ බරක් උසුලාගෙන ගියේය. ෆ්රෝඩෝ මරණයේ ගිණි කන්දට ගමන් කරයි, හරියට ජේසූස් වහන්සේ ගොල්ගොතා වෙත ගමන් කළා වගේ .
ෆ්රෝඩෝ මරණයේ ගිණි කන්ද වෙත ළඟා වන විට, මුද්ද ජේසුස් වහන්සේට කුරුසිය තැබුවා සේම, එය විශාල බරක් බවට පත් වේ.
ෆ්රෝඩෝගේ සේවකයා වන සෑම් වයිස් ගැම්ජි , මරණයේ කන්ද දක්වා ෆ්රෝඩෝව රැගෙන යන අතර, ජේසුස් වහන්සේ ගේ කුරුසය ගොල්ගොතා වෙත රැගෙන යාමට උපකාර කරන සිමොන් සිරනෙවුස් සමඟ සමාන වේ.
ෆ්රෝඩෝ ක්රිස්තුස් වහන්සේ මෙන් තම මෙහෙවර ඉටු කරන විට, ඔහු පවසන්නේ “එය සිදු විය” යනුවෙනි. ක්රිස්තුස් වහන්සේ ස්වර්ගයට නැඟී යනවා සේම, ෆ්රෝඩෝගේ මැද-පෘථිවියේ ජීවිතය අවසන් වන්නේ ඔහු නොමියෙන දේශවලට පිටත්ව යන විටය …
ශුද්ධාත්මයාණන් වහන්සේ
“මම රහස් ගින්දරේ සේවකයෙක්, අනෝර්ගේ දැල්ල හසුරුවන්නා. ඔබට පසුකර යා නොහැක. අඳුරු ගින්දර ඔබට ප්රයෝජනයක් නොවනු ඇත, උඩින් දැල්ල. ආපසු යන්න සෙවනැල්ලට! ඔබට පසුකර යා නොහැක.”
Gandalf, Balrog වෙත කතා කරමින්
ටොල්කියන් ප්රකාශ කළේ “ගිනිදැල් නොනැසී පවතින” හෝ “රහස් ගින්න” ක්රිස්තියානි දේවධර්මයේ ශුද්ධාත්මයාණන් නියෝජනය කරන බවයි. තවද,
Melkor සහ Eru Ilúvatar අතර ගැටුම සාතන් සහ දෙවියන් අතර ඇති ගැටුමට සමාන්තර වේ.
උඩඟුකමට එරෙහිව නිහතමානීත්වයේ ජයග්රහණය සහ කරුණාවේ ක්රියාකාරිත්වය , “ෆ්රෝඩෝ”
“ගොලම්” කෙරෙහි දක්වන අනුකම්පාව සමඟින් පෙනේ…
නැවත නැඟිටීම
ඉතා වෙනස් සංකේතයක් වන්නේ මෝරියාහි අඳුරු භූගත වාමන රාජධානියයි. මෙහිදී, “ෆෙලෝෂිප් ඔෆ් ද රින්ග්හි” බල මුද්දේ සාමාජිකයින් නව දෙනා ඇතුළු වී, යට වී, කඳුකරයේ අනෙක් පැත්තට නැවත මතු වීම…සංකේතාත්මකව මරණය හරහා ගොස් නැවත ඉපදේ; ඔවුන්ගෙන් එක් අයෙක් වන Gandalf මිය ගොස් “ගැන්ඩල්ෆ් ද වයිට්” ලෙස නැවත පැමිණීම,
සුව කිරීම
“රජෙකුගේ දෑත් සුව කරන්නෙකුගේ දෑත්” යන ඔවුන්ගේ පැරණි හිතෝපදේශය අනුගමනය කරමින් ඔහුගේම ජනතාව විසින් Aragorn ” Gondor ” හි රජු ලෙස පිළිගනු ලැබේ…
මුරාඩ්ඩාලින් වල මොබල් කටු ඇනුම්කින් අන්ධකාරයට ගොදුරු වු ෆ්රොඩෝව ” ඇතලස්” හෙවත්
” Kingsful ” භාවිතා කර සුවපත් කිරිම
ළිඳ අසල සමරිතානු කාන්තාවගේ දෝංකාරය
(යොහන් 4 :4-42) ඇය සමඟ කතා කළ ආශ්චර්යමත් මිනිසා බැලීමට පැමිණෙන ලෙස තම ජනතාවට පවසන පරිදි:
“එන්න, මා කළ සියල්ල මට පැවසූ මිනිසෙකු බලන්න. මේ ක්රිස්තුස් විය හැකිද? “,
කන්ය මරියතුමිය
සුදු එල්ෆ් ආර්යාව Galadriel කන්යා මරියාට සමාන කර ඇත . සෑම් විසින් Galadriel ගේ නම ආයාචනය කිරීම කෙසේ වෙතත් නොදැනුවත්වම, ඔහුගේ Elven-කඹය එය සවි කළ ගැටයෙන් නිදහස් වීමට හේතු වූ බව Wood ලියයි.
Hobbits හට කඳු බෑවුමකට බැසීමට ඉඩ දීමෙන් පසු, සෑම්ගේ පැහැදිලි කිරීම උපුටා දක්වමින්
“මම හිතන්නේ කඹය ඉබේම ගැලවී ගියා – මම කතා කළ විට ” -සැම්
ෆ්රෝඩෝ, නාස්ගුල් වරයෙක්ගේ මොබල් කටුවකින් මාරාන්තික ප්රහාරයට මුහුණ දෙන බව රට්ලෙජ් සටහන් කරයි…
Weathertop හි Nazgûl ” O Elbereth! ගිල්තෝනියෙල්! ” පෙනෙන විදිහට අරගොර්න් නියමිත වේලාවට පැමිණීමට හේතු විය…
ෆ්රෝඩෝ භයානක ලෙස තුවාල ලැබූ නමුත් මිය ගියේ නැත. රට්ලෙජ් අදහස් දක්වන්නේ, ලෝඩ් ඔෆ් ද රින්ග්ස් චරිතයක් සහ ඕනෑම බයිබල් චරිතයක් අතර සෘජු ලිපි හුවමාරුවක් නොමැති අතර , එල්බරත් එක් අර්ථයකින් කන්යා මරිය තුමියට සමාන වන අතර, ඇයට අනුග්රහය ලබා දීමට සහ අවශ්යතා ඇති පුද්ගලයින්ගේ උපකාරයට පැමිණිය හැකි බවයි.
ඒ හා සමානව, ඇය ලියන්නේ සෑම් විසින් එල්බරත් “ගිල්තොනියෙල්!” ඔහු ෂෙලෝබ් සමඟ ඇගේ ගුහාවේ අඳුරේ මුහුණ දෙන විට ,
(ටොල්කියන්ගේ වචනවලින්)
“ඉවසිය නොහැකි ආලෝකයකින්” දැල්වෙන ගැලඩ්රියෙල් හි ෆියල් ඉහළට අල්ලාගෙන සිටින විට, “ඔහුගේ අසමසම ආත්මය” එය සක්රීය කළාක් මෙනි.
ශෙකෙම් ප්රනාන්දු